مدیرعامل ایرانخودرو با بیان اینکه هیچ یک از قطعات خودروهای چینی داخلیسازی نشده است، گفت: در حال حاضر فقط باد لاستیک و آب رادیاتور خودروهای چینی موجود در بازار کشور ایرانی است.
[1394/02/22 10:00]
در بین کالاهای روسی، شاید هیچ کدام شهرت "توپولف" را نزد ایرانیان نداشته باشند، همان هواپیمایی که افتادنهایش داغ بر دل خیلیها گذاشت و سرانجام نیز از آسمان ایران خداحافظی کرد. حالا و در شرایطی که ایرانیها خاطرات تلخ توپولفها را فراموش نکرده اند، گویا قرار است خودروهای روسی نیز وارد جادههای کشور شوند تا شاید راهی را که چینیها رفتند و موفق شدند، آنها نیز طی کرده و جایی در بازار خودرو ایران برای خود دست و پا کنند...
[1393/06/23 11:35]
شرکت چینی WEY، در حال انجام آزمایشات نهایی کیفیت و تست تصادف برای کسب مجوز عرضهی محصولات خود در بازار آمریکا است.
جنز استینگرایبر، مدیر عامل شرکت خودروسازی WEY، ملیت چینی ندارد. او احتمالا یکی از مؤثرترین افرادی است که صادرات خودروهای چینی به بازار ایالات متحده را دنبال میکند. البته چنین امکانی بهسادگی میسر نیست. البته تصور بیکیفیت بودن کالاهای چینی، نادرست است؛ چرا که مدیران کنونی برندهای چینی برای تسلط بر بازار اقتصاد جهانی، کیفیت و کارایی را در محصولات درجه یک خود تا حد زیادی بالا بردهاند. همین نکته باعث شده است استینگرایبر نیز با توجه به محصولات برند نوبنیاد WEY در صدد صادرات خودرو به بازار ایالات متحده باشد.
[1396/10/11 19:00]
اعلام آمار تولید ۷ ماه امسال خودروهای سواری
آمار تولید ۷ ماه امسال خودروسازان داخلی در شرایطی اعلام شد که طبق آن، سه خودروساز بزرگ و نیمه دولتی کشور توانستند در مجموع ۷۰۱ هزار و ۶۷۷ دستگاه انواع محصولات سواری را به تولید برسانند.
بر این اساس، ایران خودرو، سایپا و پارسخودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید۶/ ۱۸ درصدی را تجربه کردهاند تا مشخص شود روند صعودی تولید خودرو در کشور همچنان ادامه دارد. طبق آمار اعلامی همچنین تیراژ خودروهای سواری در مهرماه و نسبت به شهریور با افزایش ۳۳/ ۶ درصدی مواجه شده تا خودروسازان در آمار ماهانه خود نیز روندی صعودی را تجربه کرده باشند. در حالت تفکیکی اما آبیهای جاده مخصوص تا پایان مهرماه سالجاری با تولید ۳۸۴ هزار و ۸۰ دستگاه خودروی سواری، افزایش تیراژی ۶/ ۱۶ درصدی نسبت به ۷ ماه سال گذشته داشتهاند. همچنین سایپا نیز که ۱۹۰ هزار و ۸۹۵ دستگاه انواع محصولات سواری را در ۷ ماه امسال به تولید رسانده، افزایشی ۹/ ۱۶ درصدی را به خود میبیند. از پارسخودرو نیز خبر میرسد این شرکت توانسته با تولید ۱۲۶ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع خودروهای سواری، جهشی ۵/ ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کند.از جمله نکات مهم آمار تولید ۷ ماهه خودروسازان اما میتوان به تیراژ همچنان ضعیف پژو ۲۰۰۸، تداوم افت تولید رانا، نزولی شدن تیراژ خودروهای قدیمی و همچنین اوجگیری تولید محصولات چینی اشاره کرد. در حال حاضر چندین برند چینی در ایرانخودرو و سایپا و پارس خودرو مونتاژ میشود که طبق آمار، روند تولید همه آنها صعودی است.
[1396/08/13 14:00]
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مونتاژ خودرو مزیت اقتصادی برای کشور به همراه ندارد، گفت: در سطح جهانی تولید ابتدایی خودرو در کشور مادر و تولید انبوه در چین انجام می شود اما در ایران این فرایند کاملا برعکس است.
[1396/08/23 13:00]
مت واتسن، مجری و کارشناس مشهور Carwow بهتازگی خودروهای چینی با امکان ورود به بازارهای مهم اروپا و امریکا را بررسی کرده است.
[1400/12/24 10:00]
به نقل از روابط عمومی مدیران خودرو، واقعیت در لوای قدرت های نابرابر خبری گاه خاموش مانده است و تنها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه ایی از آن به نمایش درآمده است. در گزارش اخیر منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ام وی ام ایکس 22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای هم طراز و رقیب قرار گرفته است.
[1397/01/20 11:00]
تعدادی از خودروسازان مطرح، به خصوص برخی از چینی های نام آشنا و معتبر که به منظور تولید و واردات به ایران پا گذاشتند، به دلیل نداشتن شریک تجاری مناسب و عدم حضور صحیح در زمینه فروش و مخصوصا خدمات پس از فروش، اعتبار خود را به گونه ای از دست دادند که برند آن ها در چشم مردم ویران شد. اما شکست همکاری دو شرکت در این ابعاد چطور ممکن می شود و تبعات آن برای صنعت خودرو کشور چیست؟
[1397/02/06 8:00]
همیشه این حرف که خودروهای ساخته شده در چین به اندازه نمونههای تولید شده در اروپا و آمریکا کیفیت ندارد رواج داشته است؛ اما تست و بررسی برخی محصولات بازار خودروی چین نشان داده که این موضوع دیگر بهطور مطلق درست نیست.
[1397/02/24 10:00]
معاون ارشد طراحی شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده است که کیفیت ساخت و عملکرد نیروی انسانی فعال در خط تولید کارخانههای خودروسازی مستقر در چین بسیار بهتر از خطوط تولید روباتیک و هوشمند اروپاییهاست. وبسایت موتور ۱، گزارش داد که رابین پیج، معاون ارشد تیم طراحی شرکت خودروسازی ولوو در اظهاراتی عجیب عنوان کرده که کیفیت ساخت و خط تولید کارخانههای مستقر در چین بهتر از همتایان اروپایی خود است. در سالهای اخیر بسیاری از کارخانههای مشهور جهان نظیر غولهای خودروسازی بینالمللی تصمیم گرفتهاند که کارخانههای خود را به چین منتقل کنند تا علاوهبر کاهش هزینه در تولید، به افزایش بهرهوری و میزان تولید و عرضه نیز دست یابند.
بازار چین تحتتاثیر جمعیت بسیار بالا و تقاضای فراوان شهروندان برای استفاده از محصولات مختلف، یکی از بزرگترین و پرتقاضاترین بازارهای جهان است. بنابراین وجود کارخانه خودروسازان بزرگ در این کشور از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.حالا رابین پیج، معاون ارشد تیم طراحی شرکت ولووی سوئد در اظهاراتی عجیب خطاب به تیم تحریریه نشریه استرالیایی گواتو میگوید:
با اینکه بسیاری از مردم و شرکتها هنوز هم به کیفیت محصولات و خودروهای چینی شک دارند و درباره آن ابراز نگرانی میکنند؛ اما باید بگویم که اتفاقا برخلاف انتظار بسیاری از مردم، کیفیت ساخت خودروهایی که توسط نیروهای انسانی متخصص فعال در کارخانههای مستقر در چین تولید میشوند، بسیار بیشتر از آن دسته از خودروهایی است که در کارخانههای اروپایی با خط تولید روباتیک و کاملا هوشمندانه ساخته میشوند. بهنظر میرسد که وی تفاوت عمده و اساسی میان کیفیت کارخانههای چینی و اروپایی را تنها به خاطر میزان اتوماسیون آنها میداند. وی در ادامه افزود: هیچگونه نگرانی درباره کیفیت عملکرد و ساخت خودروهای تولید شده در کارخانههای چینی وجود ندارد و مردم باید خیالشان از این بابت کاملا آسوده و راحت باشد.
[1397/02/26 11:00]
یک کارشناس صنعت خودرو کشور درباره آینده صنعت خودرو کشور اظهار داشت: در کشور ما مسایل اقتصادی تحت تاثیر مسایل سیاسی است و صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و از سوی دیگر جنگ اقتصادی که در دنیا به راه افتاده است اقتصاد و صنعت خودروی ما را نیز تحتالشعاع قرار داده است.
علی جزایری افزود: خواسته آمریکا برای اینکه قدرت اول اقتصادی جهان باشد خیلی برای چینیها قابل قبول و خوشایند نیست لذا بازار خودروی ما با چینیها در آینده بازار خوبی خواهد بود.
[1397/05/04 15:00]
ارزش یابی برند ها سهم بزرگی در ارزیابی میزان موفقیت کمپانی های تجاری دارد. و هر ساله موسسه های معتبر ارزیابی برند، لیستی از برندهای با ارزش و قابل اطمینان را منتشر می کنند که بر مبنای تحلیل و عملکرد برندها در بازه زمانی یک ساله است.
[1397/05/30 15:00]
با آغاز و ادامهی جنگ تجاری چین با ایالات متحده آمریکا، بازار خودروی این کشور در سال جاری با بزرگترین رکود طی ۲۰ سال اخیر مواجه شده است.
[1397/08/05 13:00]
خودروساز چینی کیانتو موتورز (Qiantu Motors) در نظر دارد با همکاری یک شرکت کالیفرنیایی به نام Mullen Technologies وارد ایالات متحده شده و در خاک این کشور فعالیت های خود را آغاز کند.
[1397/10/01 13:00]
صنعت تولید چین براساس مهندسی کپی برداری بنا شده است و این مسئله بیشتر از سایر صنایع در صنعت خودروسازی مشاهده میشود. خودروهای چینی در بازار داخلی کشور چین چندان محبوب و مورد اعتماد مردم نیست و معمولاً شرکتهای خودروسازی چون فورد، فولکس واگن و شورلت جزو لیست پرفروشترین ها در صنعت خرید و فروش خودرو در کشور چین هستند.
[1397/10/29 20:00]
هرچند دلایل متعددی برای خروج آن ها از بازار ایران وجود دارد اما در همین حال بهانه های زیادی نیز برای باقی ماندن در بازار پرطرفداری همچون ایران وجود دارد و چینی ها نیز با آگاهی از این موضوع نسبت به سرمایه گذاری های سنگین در ایران اقدام کرده اند.
[1398/01/29 14:00]
این روزها چشم تمامی علاقه مندان و رسانه های فعال در حوزه حمل و نقل به نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) دوخته شده است. برخلاف سال های نه چندان دور که این نمایشگاه با شور و حال خاصی برگزار می شد، امسال نام های بزرگ زیادی غایب بوده و خبری از خودروسازانی چون استون مارتین، فراری، سیتروئن، آلفارومئو، رولزرویس، ولوو و تویوتا نیست.
[1398/06/26 14:00]
طی یک سال گذشته صنعت مونتاژ خودرو کشور بهرغم تحریمهای سنگین، رونق مناسبی گرفته است؛ چراکه در این مدت خودروسازان چینی با تغییر برند و نام محصولاتشان، حضور خود را در ایران گسترش دادند تا این بازار خوشپتانسیل را بهراحتی از دست ندهند. سال ۱۴۰۱ نیز این روند تداوم خواهد داشت و ما شاهد حضور خودروهای مونتاژی جدید چینی خواهیم بود. در این مطلب چند مورد از این ماشینهای جدید سال ۱۴۰۱ را به طور مختصر معرفی کردهایم.
[1401/01/16 10:00]
چین مهمترین بازار خودروی جهان محسوب میشود. این کشور نه تنها از لحاظ حجم فروش بزرگترین است، بلکه حالا از نظر تحقیق و توسعه نیز جایگاه بسیار پر اهمیتی دارد. در کنار اینها باید گفت چین بهشت خودروهای ارزانقیمت الکتریکی است و با بودجه خیلی کمتر از سایر نقاط دنیا، میتوان یک مدل برقی خریداری کرد.
[1401/06/31 11:00]
در سال ۲۰۲۲ میلادی آمار معرفی خودروهای جدید برابر با ۱۳۱ خودرو بوده است. البته این رقم شامل مدلهای ریبج شده، فیس لیفت و کانسپت ها نیست ولی تمامی خودروهای تولیدی معرفی شده برای عموم مردم را در برمیگیرد.
[1401/10/17 11:00]
رقابت در اکثر مواقع تولیدکنندگان را به توسعه محصولات بهتر و کنترل قیمتها برای جذب مشتریان بیشتر وادار میکند. بااینحال «کارلوس تاوارس»، مدیرعامل استلانتیس (هولدینگ پژو سیتروئن، فیات کرایسلر) از افزایش عرضه خودروهای چینی در اروپا ابراز نگرانی کرده است. خودروسازان چینی بهخصوص در حوزه ساخت و عرضه خودروهای الکتریکی، تاکنون بسیار موفق بودهاند.
[1401/10/19 10:00]
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی معتقد است مصرفکنندگان ایرانی به دنبال تنوع هستند به همین دلیل سراغ خودروهای چینی که ظاهر بهروزتر هستند و آپشنهای بیشتری دارند، میروند.
[1395/01/23 15:00]
شرکت چینی Xpeng مشخصات و قیمت سدان تمام الکتریکی P5 را در کشورهای دانمارک، هلند، نروژ و سوئد اعلام کرد. P5 چند ماهی است که در بازار چین عرضه شده است و از باتری ۶۶ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر استفاده میکند. این خودروساز میگوید سدان الکتریکیاش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیهای دارد اما مهمتر اینکه P5 شعاع حرکتی ۴۶۵ کیلومتری را ارائه میکند.
[1401/02/07 10:00]
با حضور رئیسجمهوری چین در تهران و امضای تفاهمنامههای متعدد، مشخص شد چشم بادامیها خواهان روابط گسترده تری در تجارت و تولید در ایران هستند. در این بین، خودروسازان چینی که طی یک دهه گذشته، کسبوکار خوبی در بازار ایران به راه انداختهاند، نه تنها نمیخواهند این بازار را ترک کنند، بلکه به دنبال گسترش فعالیتهای خود نیز هستند.
[1394/11/05 15:00]
با آغاز تولید پژو 2008 به عنوان اولین خودروی پسابرجامی میتوان گفت که دوران تاختوتاز خودروهای چینی در ایران به پایان رسیده است.
حدود یک دهه پیش خودروهای چینی جایی در صنعت خودروی ایران نداشتند. در آن زمان یکی دو خودروساز کوچک برخی خودروهای چینی را به شکلی محدود در ایران مونتاژ میکردند. اما از اوایل دهه ۹۰ با آغاز برخی تحریمهای خارجی که منجر به خروج خودروسازان کرهای، ژاپنی و اروپایی از ایران شد خودروسازان چینی از فرصت استفاده کرده و سعی کردند جای خالی برخی خودروها که تولید آنها متوقف شده بود را در ایران پر کنند.
[1396/02/13 13:00]
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه تکلیف خریداران خودروهای چینی در بازار معلوم نیست، گفت: خدمات پس از فروش خودروهای چینی خیلی ناقص است و حقوق مصرف کننده در این باره رعایت نمی شود.
با اشاره به اینکه سهم قطعه ساز داخلی در خودروهای چینی صفر درصد است، اظهار داشت: افزایش هزینهها باعث میشود تا تولید قطعات چینی برای قطعه ساز داخلی به صرفه نباشد.
[1396/08/08 10:00]
حضور چینیها در بازار واردات خودرو کمرنگ میشود، اما کرهای ها همچنان در بازار واردات خودرو باقی میمانند چرا که کیفیت محصولات آنها گاه از اروپا نیز بهتر است، از سویی دیگر اگر بتوان با ژاپنیها به شرایط اقتصادی مشترکی رسید، تا به ایران بیایند و سرمایهگذاری واقعی صورت دهند، میتوان از ایران به عنوان یک عرشه صادراتی استفاده کرد.
[1394/10/16 14:00]
مدیرعامل شرکت یاران خودرو از عرضه دو خودروی جدید شاسی بلند چینی به بازار ایران از اوایل سال آینده خبر داد و گفت: در مرحله بعد نیز تولید این خودروها در کشور با داخلیسازی 20 درصدی آغاز میشود.
[1396/12/16 17:00]
خودروسازان چینی در حالی سالهاست با حداقل داخلیسازی، مشغول به فعالیت در ایران هستند که این موضوع از جنبه قیمت، بهنوعی به نفع مشتریان بوده اما از جهت ارزش افزوده و تامین قطعات چندان سود زیادی برای خودروسازی کشور نداشته است.
[1395/10/22 14:00]
حدود 8 سال از ورود خودروهای چینی به ایران می گذرد و آنها توانسته اند 10 درصد بازار خودرو ایران را به اختیار خود درآورند، حال سوال اینجاست که چینیها چگونه توانستهاند در این مدت کم چنین سهمی را به خود اختصاص دهند؟ آیا دست و دلبازی آنها در ارائه محصولات جدید این موضوع را سبب شده است؟
[1395/02/16 11:00]
با ورود برخی خودروهای روز اروپا به ایران از طریق نمایندگیها رسمی بازار خودروها 70 تا 150 میلیونی با تغییر آرایش مواجه شده و مشتریان در پی آنند تا به جای استفاده از خودروهای کرهای و چینی از خودروهای روز اروپایی و ژاپنی استفاده کنند.
[1394/10/16 13:00]
با تغییر ذائقه برخی از مصرفکنندگان ایرانی برای خرید خودروی شاسی بلند ارزان قیمت، دو شرکت مدیران خودرو و کرمان خودرو 80 درصد بازار خودروهای شاسی بلند را در اختیار گرفتهاند
[1393/10/15 8:47]
در حالی که یکی از خودروسازان بزرگ کشور به دنبال استفاده از یک پلتفرم چینی برای تولید محصولاتش است، وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواسته از شرکای اروپایی، کرهای و ژاپنی خود برای حضور در ایران دعوت کنند.
[1392/07/07 15:14]
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه نمیتوان برای بخش خصوصی تکلیف تعیین کرد، گفت: ادغام خودروسازان کوچک در یکدیگر تنها یک توصیه است تا با عملیاتی شدن آن سرمایهگذاریهای خودروسازان متمرکز شود.
[1393/11/09 10:00]
امروز خودروهای رنگولعابدار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند با ارائه تخفیفاتی قابل توجه در بازار به فروش میرسد.
در چند سال اخیر حضور خودروسازان چینی در بازار کشور رونق زیادی پیدا کرده و آنها با شگردهای مختلف سعی در فروش محصولات خود دارند. شرکتهای چینی با تنوع محصول و ارائه تخفیفات مختلف سعی در جذب مشتری برای محصولات خود دارند که بهحق هم تا حدودی در این زمینه موفق شدهاند. امروز خودروهای رنگولعابدار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند نسبت به محصولات داخلی فروش خوبی داشته و هر روز تعداد آنها در خیابانهای کشور افزایش پیدا میکند، این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان بر تولیدات گذشته خود اصرار میکنند و تلاشی برای تولید محصولات جدید به بازار نمیکنند.
[1396/04/14 13:00]
کپچر و کلیو4 نام دو خودرویی است که شرکت رنوی فرانسه تولید کرده و قرار است به بازار ایران وارد شود. علاوه بر حضور این دو خودرو با اجرای برجام و توافقات حاصل شده بین ایران و غرب پیشبینی میشود مسیر برای ورود دیگر خودروهای اروپایی هم هموارتر شود.
[1394/11/17 14:00]
حدود 8 سال از ورود خودروهای چینی به ایران می گذرد و آنها توانسته اند 10 درصد بازار خودرو ایران را به اختیار خود درآورند، حال سوال اینجاست که چینیها چگونه توانستهاند در این مدت کم چنین سهمی را به خود اختصاص دهند؟ آیا دست و دلبازی آنها در ارائه محصولات جدید این موضوع را سبب شده است؟
[1395/02/15 10:00]
یک قطعه ساز خودرو با بیان این که چیزی به عنوان تولید خودروی چینی در داخل نداریم گفت: آن چیزی که در داخل انجام می شود واردات خودروی چینی به صورت سی بی یو است و تنها کاری که در ایران انجام می شود بستن یه مشما روی در است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برنامه "مناظره" با موضوع واردات خودرو و با حضور فرهاد به نیا قطعه ساز و عضو انجمن قطعه سازان، صادق بشیری نماینده انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو و محمد رضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو به روی آنتن رادیو گفتوگو رفت.
[1395/04/16 14:00]
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مونتاژکاران خودروهای چینی برای کسب بازار محصولاتشان را ارزان تر از قیمتهای واقعی در ایران عرضه کردهاند.
[1392/08/15 9:21]
ظاهرا با اوجگیری کمبود نقدینگی و عدم حمایتهای دولتی در شرکتهای خودروساز و به دنبال آن افت چشمگیر تولید خودرو در کشور، برخی از شرکتها اقدام به عقد قرارداد با شرکتهای چینی بهمنظور تامین خودرو بازار کشور کردند.
[1392/11/12 8:38]